NO STRESS
Under gjennomsnittet interessert i det meste av aktiviteter. Kommer for å oppleve Nordlyset, men de ønsker mest av alt en avslappende og rolig avkobling. Reiser gjerne med partner, er sjeldnere pensjonister, men oftere i familier. Ønsker å ta det med ro på formiddagen, men bruker gjerne tid på severdigheter, museer og shopping. Ettermiddagen benyttes til opplevelser og aktiviteter - utflukter med buss i vakker natur og hundeslede interessant.
Ønsker nordlysjakt i mindre grupper, aller helst bare sammen med eget reisefølge, og gjerne privattur med guide. Å kombinere nordlyset med rein eller overnatting kan være en mulighet.
Søker i mindre grad informasjon om reisemålet enn andre, og bruker helst Google og reisebyrå. Denne gruppen benytter flest sosiale media, mest Facebook og WhatsApp, men også andre. Kjøper gjerne ferdige pakker, helst på reisebyråets nettsider.
Segmentpenetrasjon per land (målgruppe) og i kundelister til Visit Tromsø:
Aktivitetsnivå:
Interesse for nordlys og transport:
Viktige egenskaper for å velge Nord-Norge og nordlyset:
Viktig på nordlysutflukten:
By/sosial/fest:
Relevante informasjonskilder:
Preferert bookingmåte:
Bestillingsmåte – pakke
- Reisebyråets nettsider (54%)
- På nettsidene til visittromso (25%)
- Kontakter reisebyrået / turoperatør (14%)
Bestillingsmåte – aktiviteter
- www.visittromso.com (25%)
- Personlig kontakt turistinfo (25%)
- Personlig kontakt med aktivitetsleverandør (24%)
Betalingsvilje:
For 4 overnattinger i Tromsø. Pris per personkostnader / budsjett totalt sett inkluderer både reise, overnattinger og aktiviteter / utflukter:
% andel som er beredt til…
- Å betale litt ekstra for helt unike opplevelser : 19%
- Å betale litt ekstra for komfort under aktiviteter / utflukter: 19%
Potensiell (antall personer i 100.000):
Kortsiktig: Antall personner som er i målgruppe og sier: "Kommer ikke på noen årsaker for ikke å reise til Nord-Norge".