COMFORT PLUS

Høy komfort, god kvalitet og service er viktig - betaler gjerne ekstra for dette og unike opplevelser. Reiser gjerne med partner, 1 av 4 er pensjonister. Reisebudsjett over gjennomsnittet. Ønsker både opplevelser og å lære noe nytt - samtidig slappe av og oppleve stillhet og ro. Tar gjerne aktiviteter på sparket, men ikke de som krever fysiske anstrengelser. Bor gjerne i byen, og bruker mye av dagene på egen hånd - shopping, lokal kultur og historie, gode matopplevelser. Heller ikke fremmede for å delta på kulturarrangementer.

Gjerne organiserte turer, som hvalsafari og busstur i vakker natur, men unngår større grupper. På Nordlysjakt er dyktig guide, god komfort, ekstra utstyr, og unik og lokal mat avgjørende. Overnatter gjerne under nordlyset, men med høy standard. Fotografering er viktig. Nordlyset kan også kombineres med rein, hund eller båt, og gjerne med privat guide.

Søker mye informasjon på destinasjonens offisielle websider, Tripadvisor og Google, og bruker Facebook og WhatsApp hyppig. Ønsker å kjøpe ferdige pakker eller skreddersy egne pakker på ett bestillingssted.


Segmentpenetrasjon per land (målgruppe) og i kundelister til Visit Tromsø:


Aktivitetsnivå:


Interesse for type nordlys og transport:


Viktige egenskaper for å velge Nord-Norge og nordlyset:


Viktig på nordlysutflukten:


By/sosialt/fest:


Relevante informasjonskilder:


Preferert bookingmetode:

 

Bestillingsmåte – pakke

  • Reisebyråets nettsider (47%)
  • www.visittromso.com (27%)
  • Reisebyrå / turoperatør (19%)

Bestillingsmåte – aktiviteter

  • www.visittromso.com (53%)
  • Aktivitetsleverandørens nettside (41%) 
  • Personlig kontakt turistinfo (38%)

Betalingsvilje:

For 4 overnattinger i Tromsø. Pris per personkostnader / budsjett totalt sett inkluderer både reise, overnattinger og aktiviteter / utflukter

% andel som er beredt til…

  • Å betale litt ekstra for helt unike opplevelser : 31%
  • Å betale litt ekstra for komfort under aktiviteter / utflukter: 41%

Potensiell (antall personer i 100.000):

Kortsiktig: Antall personner som er i målgruppe og sier: "Kommer ikke på noen årsaker for ikke å reise til Nord-Norge"