110 personer fra ca. 80 nordnorske reiselivsbedrifter, destinasjonsselskaper, virkemiddelapparat og FoU var samlet til klyngesamling på Scandic Ishavshotel. Hovedtema var gjenåpning av de internasjonale markedene etter pandemien. Vi fikk også presentert nye utviklingsprosjekter og tilbud som nå er aktuelle for klyngemedlemmene.
Her finner du presentasjonene:
Tirsdag 1. juni
Slik skal Innovasjon Norge bidra til gjenreisning av reiselivet i nord. Børge Hemmingsen
Vi har utnyttet den ufrivillige pausen covid-19 ga oss:
Investering i overnatting og bygging av et resort, Sorrisniva
Ny kraftfull eier inn i det nordnorske reiselivet, Best Arctic
Turoperatører fra fire markeder presenterer etterspørsel, forventninger og behov, målgrupper og krav til leverandører for vintersesongen 2021/22
Flyselskapene Norwegian, SAS, Widerøe og Flyr orienterer om flytilbudet og kampanjer for Nord-Norge høst/vinteren 2021/22
Varde Opplevelseskvalitet - det nasjonale kvalitetssystemet søker bedrifter. Hans-Olav Eriksen
onsdag 2. juni
To nye utviklingsprosjekter i regi av Arctic-365 som vil endre næringa. Børre Berglund
Slik skal den nye Nasjonale reiselivsstrategien løfte Nord-Norge!
Vi skal omsette den Nasjonale reiselivsstrategien i handlinger, Stortingserepr. Åsunn Lyngedal
Design som utviklingsverktøy - et tilbud til klyngebedriftene. Michele Widerøe