Takk til alle som deltok på Snow19 i Tromsø! Hovedtemaene denne gang var Kapitaltilgang, Bærekraft, og Samarbeid Kultur & Reiseliv. Her finner du presentasjonene fra årets konferanse:
Dag 1:
Erik Lundberg, Universitetet i Gøteborg Måling av bærekraftig utvikling innen reiselivet i Nord-Norge
Bernt Østhus, Longship Hva ser en privat equity investor i SMB markedet etter – og hvilke muligheter ser vi i reiselivet?
Geir Bakkevold, SpareBank1 Nord-Norge Samfunnsløftet – en mulighet for prosjekter som utvikler Nord-Norge videre
Mona Steffensen, Original Film Film som investeringsobjekt
Thorbjørn Nymo, Bardufoss Hotel, og Fredrik Borch, SNN Markets Våre erfaringer i arbeidet med å hente inn ekstern kapital i forbindelse med reiselivssatsing i distriktet
Carl Christian Lein Størmer, It’s gonna Happen There is always next season – film finansiert gjennom folkefinansiering
Mona Saab, Big fish Adventures Kommunen som økonomisk støttespiller i utvikling av vår bedrift
Anton Heijbel, Pukka Travel Opplevelser produsert med kapital gjennom folkefinansiering
Petra Rundquist, Ystad kommune Hvordan har det offentlige, filmbransjen og reiselivsnæringen samarbeidet for å kapitalisere på Wallander, og hvilke resultat har det gitt?
Parallelle sesjoner:
Bærekraftig utvikling
Børre Berglund, Arctic-365 Vi skal måle bærekrafting utvikling og presenterer hvordan
Inger Lise Brones, Visit Tromsø Regionen Våre erfaringer med Merket for Bærekraftig reisemål arbeidet
Agnes Arnadottir, Brim Nytt miljøvennlig båtkonsept
Samarbeid reiseliv - film
Aggie Frost, High North Music Hvordan kan musikk fra High North Music øke markedsverdien til en film eller et reiselivsprodukt
Geir Stokke/Børre Berglund, Filmklynge Nord / Arctic-365 Slik skal vi jobbe med filmturisme
Mathis Ståle Mathisen, Rein film og Siv Svendsen, Save the drama Ny spillefilm planlegges om reiselivsbransjen i nord, og filmmakerne ønsker samarbeid med reiselivsbransjen
Praktisk markedsføring
Lena Nøstdahl, NordNorsk Reiseliv Lyn-innføring i strategisk kompass med særlig fokus på kulturopplevelser
Lena Nøstdahl, NordNorsk Reiseliv Lyn-innføring i strategisk kompass med særlig fokus på attraksjoner og ikoner
Lena Nøstdahl, NordNorsk Reiseliv Lyn-innføring i strategisk kompass med særlig fokus på fellesskap og moro
Dag 2:
Kristian Adolfsen, Norlandia Group Derfor satser vi på The Whale på Andenes!
Tom Vidar Karlsen, Storyline Nor Slaget om Narvik, om filmen, og hvilket potensiale den har for internasjonal distribusjon
Knut Perander, Innovasjon Norge Hvilke synergier ser vi i samarbeid mellom reiseliv- og filmnæring i Nord-Norge?
Chris Hudson, Visit Tromsø-Region Tromsø som bærekraftig reisemål – hva er gjort og hva gjenstår?
Jørgen Bratting, Kunnskapsparken Harstad N2 – en ny mulighet for utvikling av reiselivet i Nord-Norge!
Trude Borch, Akvaplan Niva Mobile Moods – nye og innovative løsninger
Anne Marit Bjørnflaten, Hurtigruten Hurtigruten går foran i bærekraftig utvikling av reiselivet