Takk for fine dager sammen i Alta på Snow18! Her finner du presentasjonene fra årets konferanse
DAG 1:
Velkommen Geir Stokke, Arctic-365
Bedrifter og bærekraft Pål Medhus, Høve Støtt
Hvordan sikrer Innovasjon Norge bærekraft i reiselivet? Ingunn Sørnes, Innovasjon Norge
Sosial aksept som en forutsetning for bærekraftig næringsutvikling Arvid Viken, UiT Norges Arktiske Universitet
Hva er gevinsten ved å være bærekraftig reisemål og hvordan er veien videre? Georg Sichelschmidt, Visit Lyngenfjord
Suksessoppskrift på bruk av offentlig transport i reiselivet Marit Holen, Møre og Romsdal Fylkeskommune
365 strategi – hvordan vi posisjonerer oss for de riktige kundene? Kent Lindvall, Tree Hotel
Matopplevelser Maria Kjelsson, Gullmarsstrand
Naturopplevelser som eksportvare Marcus Eldh, Wild Sweden
Hvordan sikre en bærekraftig utvikling av reiselivet i Nord-Norge? Sigurd Enge, Bellona
Arctic-365 skal fjerne sesongvariasjoner Børre Berglund, Arctic-365
Developing Chinese tourism to the Nordic countries Philip Wenzel Kÿhl, destinationsrådgiver om kinesisk turisme
DAG 2:
God morgen og oppsummering av gårsdagen Kjell Ove Hveding
Presentasjon av ny Nordlys-App Fred Sigernes, UNIS
Digitalisering utfordrer destinasjons og landsdelselskapene – hva gjør NNR? Trond Øverås, Nordnorsk Reiseliv
Aispot forenkler og åpner nye muligheter Harald Jellum, Aispot
SESJON DIGITALISERING:
Detaljert gjennomgang av Nordlys-App Fred Sigernes, UNIS
Digitale framtidstrender Hans Gelter, Guide Natura
Hvordan lager bedriften sin digitale strategi? Merete Reginiussen, Kreativ Industri, Alta
SESJON BÆREKRAFT:
Miljømerking for bedrifter – hva finnes? Georg Sichelschmidt, Visit Lyngenfjord
Eksempel på bærekraftig lokal satsing Kjell Ove Hveding, Sommarøya
Eksempel på økonomisk vellykket satsing Inger Lise Brones, Visit Tromsø
SESJON PROSJEKTER:
Satsing på det kinesiske markedet Morten K Martinussen