Workshops: Lær mer om vintergjesten og tilpass produktene til deres behov

Vinterturistene har ulike behov - vi vil NÅ tilpasse produktene

I Arena Lønnsomme Vinteropplevelser har vi utviklet et kunnskapsgrunnlag - en segmenteringsmodell - om de internasjonale vinter- og nordlysgjestene som besøker oss. Vi ser det er sprik mellom kundenes etterspørsel og produktene/pakkene vi lager og selger. Nå vil vi gjøre noe med dette og vi inviterer til 7 workshops for å tilpasse eksisterende produkter/pakker og utvikle nye pakker i tråd med det internasjonale vintergjester vil ha.

Innhold workshops

I workshopene blir segmenteringsmodellen presentert, vi skal jobbe praktisk med tilpassing og utvikling av produkter og vi skal arbeide med distribusjon og salg. Dessuten blir det anledning å treffe kolleger og diskutere problemstillinger du er opptatt av innenfor tema produktpakking, distribusjon og salg av vinterprodukter. Trykk her for segmenteringsmodellen.

Når?

Tromsø                             29-30. aug
Midt-troms/Senja             31.aug-1. sept
Alta                                  6-7. sept
Honningsvåg                     8-9. sept
Nord-Troms                      12-13. sept
Vesterålen/Lofoten          19-20. sept
Narvik                              21-22. sept

Få mer informasjon om den enkelte workshop og påmelding ved å trykke på region.

 

Hvem kan delta og hva koster det?

Alle klyngebedrifter i Arena Lønnsomme Vinteropplevelser og andre bedrifter som satser på utvikling av lønnsom vinterturisme er velkommen til å delta på workshopene. Deltakelse koster kr 1 500 per person. Deltakeravgiften dekker deltakelse på workshopen, 2 lunsjer og middag og et kompendium som inneholder presentasjonene fra kursholderne.

Kursholdere

Vi har satt sammen et kompetent team til dette arbeidet ledet av Børre Berglund.

Mariell Hagen, BBR AS: Mariell har solid erfaring fra produktpakking, prising og kalkulering. Hun har også god kunnskap om online-salg og distribusjon. Mariell er ansvarlig for gjennomføring av workshopene.

Agnete Ryeng, Visit Tromsø-regionen: Agnete er vår spesialist på segmentering og kan mye om hva vintergjestene egentlig vil oppleve. Agnete brenner for å omsette denne kunnskapen i salgbare produkter og pakker.

Gunnar Hildonen, GuideGunnar: Gunnar er en av våre mest erfarne Nordlys-guider og har solid kunnskap om vintergjestene og hvilke produkter de vil ha. Gunnar har også bred erfaring fra bruk av ulike salgskanaler og deler disse med deltakerne på workshopene.

Foto: Beate Juliussen/nordnorge.com