SNOW16: PARALLELLSESJONER

VALG AV SESJON TIL SNOW16, 10-11.MAI 2016, SCANDIC ALTA

10.mai kl. 14:30 starter tre parallelle sesjoner under SNOW16. Hver sesjon varer i 2 timer og 20 min. Vi ønsker at du velger hvilken sesjon du ønsker å delta på innen mandag 9.mai gjennom skjemaet nederst.


SESJON A - PRISSETTING AV OPPLEVELSER

Hvordan priser vi produkter som bygger lønnsomme bedrifter? Børre Berglund, Arena Lønnsomme Vinteropplevelser leder denne sesjonen. Kostnadsbasert prissetting eller verdibasert prissetting? Delta på denne om du ønsker å lære mer om hvordan du kan prissette dine opplevelser for mer effektivt salg og distribusjon. Arild Røkenes, UiT, bidrar også til denne sesjonen med sin forskning på revenue management.


SESJON B - FESTIVALER; FEST ELLER FORRETNING – ELLER BEGGE DELER?


Hvilken betydning har arrangementer og festivaler for lokal verdiskaping og reisemålsutvikling? V/Bente Heimtun, prosjektleder «Winter», UiT – Norges Arktiske Universitet og Hilde Bjørkli, reiselivssjef NordNorsk Reiseliv.  Under sesjon B vil forskere fra UiT presentere fersk forskning på arrangementsturisme fra ulike perspektiv og problemstillinger. Etter korte innledninger diskuteres funnene med salen.
 

Begivenheters rolle i destinasjonsutvikling. Er lokale begivenheter et strategisk valg eller tilfeldige resultater av ildsjelers engasjement? v/Arvid Viken, UiT
Hunder som trekker folk. Hvordan har hundekjøring blitt et sentralt element i vinterturismen og hva skal til for at hundekjøring på sikt understøtter den arktiske vinterturismen vi ønsker oss for fremtia? v/Brynhild Granås, UiT
Omdømme gjennom eventer. Hvordan bygger eventer destinasjoners omdømme og hva betyr dette for din reiselivsbedrift?
Eventers betydning for reiselivsutvikling. Hvordan kan eventer bli turismeutviklere gjennom deltakere og frivillige turister? v/Kari Jæger, UiT


SESJON C: LYNKURS OM DET KINESISKE MARKEDET

Dette lynkurset med fokus på hvordan reiselivsnæringen i Nord-Norge kan betjene det voksende kinesiske markedet holdes av Philip Wenzel Kyhl, leder Chinavia-prosjektet og Per Holte, Spesialrådgiver Asia, Innovasjon Norge. Både Philip og Per har arbeidet en årrekke med Kina og har høy kompetanse på området. Hvordan ønsker kinesiske turister velkommen? Lynkurset gir innblikk i sentrale deler av den kinesiske kulturen, og hva som skal til for å sikre at kinesiske gjester får gode opplevelser i møte med destinasjon og bedrifter. Seminaret passer for bedrifter innen overnatting, opplevelser, restaurant, transport og andre som ønsker en bedre forståelse av dette markedet.


Her velger du sesjonen du vil delta på:

Om du har spørsmål om sesjonene kan du kontakte:
Mariell Hagen, Arena Lønnsomme Vinteropplevelser, tel: 452 55 154.